Hamburgból nonstop Budapestre

Autó Motor folyóirat (1983)


feltöltve: 2006-10-04
Hamburgból nonstop Budapestre Amikor az új Audi 100-asról szóló első írásunk - szép röntgenrajzokkal illusztrálva - megjelent, még senki sem lehetett biztos abban, hogy ennek az autónak ítélik oda az "Év Autója" megtisztelő címet. Azóta közelebbről is számos kiegészítő adatot tudtunk meg a hírneves modellről, és újabb érdekes felvételeket is közölhettünk.

Nemrég a nyugatnémet Stern képes hetilap, az ADAC-Motorwelt és az Auto Motor und Sport autós szaklapok szerkesztői Közép-Európán át hosszú távon tesztelték az új Audi 100-as gazdaságosságát. Rendelkezésükre bocsátottak három sorozatban gyártott limuzint, mindegyiket 80 literes tankkal:

1. egy 1,8 literes négyhengerest, 55 kW/75 lóerővel;

2. a 2,0 literes öthengeres dízelt 51 kW/70 lóerővel;

3. a 2,2 literes öthengeres 100 kW/136 lóerős motorral szerelt változatot.

Mindegyik kocsinak 4+E hajtóműve volt. Hamburgból indultak a kocsik, s a cél Bécs vagy Budapest volt.

A tesztelés reális, vagyis valósághű körülmények között zajlott le. Az autópályákon (ahol szabad volt) 130 km/h tempót tartottak, más úton viszont mindig, mindenhol a megengedett sebességgel vezettek.

Az eredmény roppant figyelemre méltó. A legerősebb limuzinnal a Stern magazin munkatársai 1214 kilométert 11 óra 30 perc alatt tettek meg, 7,1 liter szuperbenzin átlagos fogyasztás mellett.

A négyhengeres Audi 100-assal az Auto Motor und Sport munkatársai 14 óra 18 perc alatt, pontosan 1440 km távolságra jutottak. Átlagos fogyasztás 6,1l/100 km normálbenzin.

Az ADAC munkatársai a dízelváltozattal 16 óra 18 perc alatt tették meg az utat Hamburgtól Budapestig és vissza Bécsig. A pontosan 1588 kilométer hosszú úton 5,5 liter gázolajat fogyasztott a kocsi 100 kilométerenként.

Kisebb légellenállás, takarékosabb fogyasztás

Az új Audi 100-as következetesen áramvonalas karosszériája révén a sorozatban készült limuzin a világ ez idő szerint legjobb légellenállási tényezőjét (cw: 0,30) tudja felmutatni. Az aerodinamikai szempontból is felettébb kedvező forma mellett természetesen az építésben elért kedvező tömeg és takarékos motor is elengedhetetlen feltétele a rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztásnak. Az Audi 100-as homlokfelülete 2,05 négyzetméter. A cw x hf képlet szerint a légellenállás 0,615, tehát a kocsi ilyen adottságával is egyedülálló értéket mutat.

Zenehallgatás az Audi 100-asban

Újdonság, hogy a hátsó ülésen fejhallgató-csatlakozók találhatók. Ezek a külön extrák a CD modellekben már állandó tartozékként megtalálhatók a "Brüssel" nevű teljesen újonnan fejlesztett sztereó-kazettás rádióval együtt. A hátsó ülésen a gyerekek az üzletekben kapható fejhallgatóval úgy élvezhetik a kazettás felvételeket, hogy azzal a vezetőt nem zavarják.

Elcsomagolás és tetőcsomagtartó

Minden modell a vevő kívánságára - 185 márka külön költséggel - a hátsó ülés támlájában kialakított raktározóberendezéssel is szállítható. Ebben a kis raktártérben például akár 5 pár sílécet is gond nélkül el lehet helyezni Ettől függetlenül kapható a limuzinhoz egy sokféle célra felhasználható tetőcsomagtartó is.
Címkék: Audi Idegen tollak szivar

Hozzászólások
Ehhez a tartalomhoz még nincs hozzászólás... Mondd el a véleményed!