Szivar külcsín

A Typ44 Audi 100 (C3, szivar) külső jellegzetességi, a saját autóm átépítése


frissítve: 2007-01-21 3 hozzászólás
Audi - Külső Bár a divatos, hivalkodó optikai tuningolásnak nem vagyok híve, azért nekem sem mindegy hogyan fest az autó. Természetesen én is lecseréltem rajt ezt-azt... Hogy érthetőbb legyen, lássuk mi mindent hoztak ki Jürgenék design címszóval a szivar (Audi 100 C3, Typ44, 1983-1992) kasztniból: (az egyes típusok közt voltak átfedések, ritka madarak és kivételek is, itt csak az általános tulajdonságokra térek ki)

Audi 100

Esztétikailag a variációk legalja az alap 100-as kivitel, amilyen az enyém is volt. Buta nagy ferdén húzott 'szemek', hatalmas index, hátul a lámpák közt a nagy matt fekete műanyag felület, kommersz fekete oldaldíszlécek, síkba húzott kerékívek, a gépháztetőn végigfutó domborulat az akkor divatos trapéz alakú. Nem túl izgalmas. Tagadhatatlan viszont hogy ezek a nagy fényszórók nagyságrenddel hatékonyabbak pl a 200-énál.

Audi 200

Valamivel elegánsabb a 200-as, ő volt a szivar luxus változata turbómotorral és klímával, rendszerint quattro hajtáslánccal. A megjelenése ennek megfelelően egy fokkal komolyabb, a fényszórók laposabbak, szélesebbek és nagyjából téglalap alakúak, semmi cicás ferde vágás. Az egész autó optikailag nyúlánkabbnak hat. A gépháztetőre a domborulat helyett két hosszant futó bemélyesztett csík került. Az indexek lekerültek a lökhárító sarkába. Hátul a matt fekete műanyag helyett a lámpákhoz illeszkedő kivitelu búra kapott helyet, amivel már egész pofás lett a kocsi hátsója. A lökhárítókra és az oldaldíszlécekre króm csíkok kerültek, a fényszóró-oldalprizma-hűtőrács egységet alumínium keret veszi körül. Érdekesség hogy a fényszórókban két-két reflektorizzó van, ami dupla teljesítményt ad távolsági üzemmódban - furcsa mód a tompított viszont jóval gyengébb a 100-nál.


Audi 200 20V TQ

A 20V TQ 200-as még komolyabb látvány. A 200-as jellemzői mellett teljesen piros hátsó lámpákat kapott, amerikai stílusú (lásd 5000-est alant) hosszú lökhárítókat részben színre fújva, az index az első lökhárító elejére került, szélesebb/laposabb kivitelben (érdekesség hogy csereszabatos a régi vw golféval). A sárvédőíveket kiperemezték, ami bár csökkenti a szivar kasztni híresen jó légellenállását, de ennyi áldozatot igazán hozhattak Hansék az esztétikum oltárán.

Audi 5000

Az amerikai piac igényei hívták életre az Audi 5000-est - erős benzinmotorral, szigorúan automata váltóval. Az amerikai ízlésnek és előírásoknak megfeleloen kapta a jóval hosszabb lökhárítókat (amit késobb a 20V is). Szintén amerikai jellegű a dupla 'kocka' fényszóró (bár volt olyan sorozat amelyiken 200-as fényszórók voltak). A sárvédőívek itt is egyenesek. A hátsó lámpák közt hol volt műanyag búra (hagyományos színű mint a 200-ason), hol egyáltalán nem volt. A hűtőrács és a fényszórók ferdén vágott vonala, valamint a gépháztető is leginkább a 100-asra hajaz.


Audi V8

A szivar kasztni csúcsa az arisztokratikus megjelenésu V8, szándékoltan a luxus kategória képviselője alaposan extrázva, 3.6-os illetve 4.2-es V8 motorral. Széles, oldalra is kihúzódó fényszórók, színre fújt lökhárítók, határozottabban peremezett sárvédőívek, konzervatív trapéz formán domborított gépháztető ami elöl a hűtőmaszkban folytatódik. Az egész koncepció egyetlen szépséghibája hogy még így sem különül el eléggé megjelenésében a fapados 100-astól, így presztízsautónak nem volt olyan vonzó mint lehetett volna.

Ezekből válogattam hogy kicsivel kevésbé kommersz köntösbe öltöztessem az autómat. A 200-as fényszóró és hűtőmaszk mindigis tetszett, ezt kombináltam az 5000-es hosszú lökhárítójával és króm oldaldíszléceivel. A hátsó lámpák közti búra már megvolt amikor vettem, úgy látszik svájcban akkor ez volt a divat. A piros búrákért (és fehér indexekért) nem vagyok oda, ezért az maradt a hagyományos, csakúgy mint a gyári 100-as gépháztető ami egész érdekesen illik a négyszögletes fényszórókhoz. MiM 15 collos 'pókháló' mintás felniket kapott (mellesleg dög nehezek) 205/60 tappancsokkal, ami amúgy a szivar 200-as gyári mérete. A felnik kisebb ET száma miatt 2 centivel nőtt a nyomtáv, az amúgy is 2-2 centivel szélesebb kerekek így majdnem egészen kiérnek a sárvédőig.

Nem hivalkodó optikai tuning, de nekem így tetszik. Avatatlan szemlélőnek ez is csak egy kommersz öreg csótány, értő szem pedig azonnal kiszúrja hogy átépített darab, nem eredeti 20V illetve 5000. Mindkét esetben kellemes meglepetést tud okozni az öreg hajó az épített motorral, ami kintről nem látszik :)
2007.01.21
Címkék: Audi szivar

Hozzászólások
Szabó János Csaba 2011-01-18 17:01
Sziasztok.Nekem is 87-es 100-as AVANT-om van,és keresek ugyanilyen komplett kasztnit,akár motor és váltó nélkül,de feltétlenül papirok nélkül!!!Egy STHIL MS-170-es láncfürészt ajánlok cserébe.Akit érdekel,vagy tud segíteni,a megadott e-mail címen kérem jelezze.Köszönöm,és minden jót kívánok az AUDI-s kollégáknak!!!!!!!!!
szerkoz 2009-02-04 17:39
Üdv!
Köszi az infót! Élvezettel olvastam végig a beszámolót!;) Nekünk is van egy 100asunk 86-ból , 2000cm3, turbodiesel! A kategóriában elég ritka és kivételesen jó állapotban van még! Én folyamatosan rágom a fater fülét hogy vegyünk hozzá 200-as sorlámpáját( búráját) hátra! No mindegy...

Mindenjót!
gumi 2008-12-23 22:16
Jó volt a cikk... nekem is van egy szivarkám 25 éves múlt nagyon szeretem és ha lesz pénzem felújittatom.. mert megérdemli.....:)) üdv gumi.