Extra 300
1000 mm fesztávú Styroman-féle hab műrepülõ
A sárkány alapjául a nagyon jó mechanikai tulajdonságokkal rendelkező, könnyű XPS hab (építőipari szigetelőanyag) szolgált. A kontúrvágást Styroman végezte a CNC gépével – köszönet érte! Valahogy így nézett ki a vágott habanyag amikor megkaptam (a kép illusztráció Styroman egy hasonló munkájáról, mivel magam nem tudtam dokumentálni az építést): Ezután sok-sok csiszolás következett hogy a vágott éleket, sarkokat az eredeti géphez hasonló ívekre kerekítsem. 3mm-es karboncső merevítés került a magassági kormányfelületbe és a függőleges vezérsíkba, valamint a szárnyakba kb. a fesztáv 60%-ában. A csűrőket sziloplaszttal zsanéroztam, a magasságit és az oldalkormányt pedig begyantázott írásvetítő fóliával (előtte felcsiszoltam a fóliát, különben nem tapad rá jól a gyanta).
Az első berepülésre ekkor került sor, a szárnyhúr harmadába állított súlyponttal gyönyörűen repült, mintha zsinóron húznák. Sajnos a hab anyagban nem kapaszkodtak elég jól a kormányemelők csavarjai, meg kellett volna erősítenem… Földig tartó dugóhúzó lett a vége.
Ezután a kormányemelők felerősítési pontjait helyileg megerősítettem 200g-os üvegszövet darabokkal, az emelőket gyantával és bambusz stiftekkel/csavarokkal rögzítettem.
Az egész törzset 69g-os üvegszövettel borítottam, a szárnyakat és a vezérsíkokat pedig 25g-ossal. Leheletnyi glettelés és csiszolás után kézzel festettem, vízbázisú akrilfestékkel. Ez sajnos nem fedett megfelelően, 4-5 réteg kellett ami ~80 gramm plusz súlyt jelent. Legközelebb fújni fogom…
A kabintető mintát szintén habból formáztam meg, majd gipsz másolatot készítettem róla és erre PET palackot zsugorítottam. Az orrkúpot maradék habból ’esztergáltam’.
Íme a végeredmény:
Ezek a módosítások lehetővé tették hogy kevesebb ólommal is az eredeti, szárnyhúr harmadába eső súlyponthelyzetet elérjem. Az újabb berepülés már problémamentes volt.
Ez lett a végleges konfiguráció:
ures sárkány ~450g (a nyers hab anyag mintegy 280g volt)
MDLD 225 motor + GWS SF 10x4,7 ~100g
TowerPro 30A szabalyzó + optocsatoló ~30g
4db MDLD 9g-os szervo ~40g
3s 2500 mAh 20C LiPo ~240g
vevő akku 1500mAh LiPo ~40g
vevő ~40g
2006.10.10
Az első néhány repülésen felvett anyagokból összevágtam egy rövid videot:
Styroman Extra 300
Azért az látszik hogy még nagyon az elején vagyok, inkább csetlés-botlás ez mint épkézláb repülés - no de lesz majd jobb is.
A géppel végül a tapasztalatlanságom és türelmetlenségem végzett.
Aki még egyenesen repülni sem tud normálisan az ne próbálkozzon műrepüléssel :)
2007.01.05
Hozzászólások
cnv
2012-05-15 20:01
Küldtem mailt a megadott címedre.milyen árba vannak ezek a repülõk
Aha, kettõ is :)
A videon egy '86-os szivar látszik, illetve most már van egy '94-es C4 (A6 elõdje) is.
A videon egy '86-os szivar látszik, illetve most már van egy '94-es C4 (A6 elõdje) is.
Szia 100as audid van? :D
Így a robbanós gépen szerzett gyakorlat után már valószínûleg jobban boldogulnék vele, de már nem vonz annyira az elektromos. Egyébként tényleg sok munka volt vele, de egy percét sem bánom hiszen errõl is szól a modellezés :)
Remekül sikerült a géped,tényleg sokat csiszolhattál.
Jelenleg nekem is van egy gépem ossze rakás nállam még nem jött el de a csiszolásokat én is elkezdtem.
Repülni sok gépet láttam , aki tud annak ez a gép kezes bárány.
Jelenleg nekem is van egy gépem ossze rakás nállam még nem jött el de a csiszolásokat én is elkezdtem.
Repülni sok gépet láttam , aki tud annak ez a gép kezes bárány.